Шағын бизнес әлеуметтік желілерге қосылуда

Шағын бизнес әлеуметтік желілерге қосылуда

Қазақстандағы жаппай карантиннен кейін де жалғасып келе жатқан карантиндік іс-шаралар кезеңінде бизнесті онлайн арналар арқылы дамыту жоғары танымалдыққа ие бола бастады. Ашық қол жеткізу мүмкіндігі қарастырылған әлеуметтік желілерге қызығушылық өте жоғары, бұған қоса мұндай әлеуметтік аккаунттарды жылжыту үшін арнайы машық талап етілмейді.

Микроқаржыландыруға мамандандырылған Solva МҚҰ шағын бизнес өкілдерімен тұрақты негізде байланыста бола отырып, жеке кәсіпкерлер қалай өз бизнесін карантиндік шектеулер кезінде дамытып келеді деген орынды сұрақты қойды.Қазақстанның барлық өңірлерінен 5000-нан астам респонденттер қатысқан зерттеудің нәтижесінде ағымдағы және әлеуеттік клиенттері бар жеке кәсіпкерлер (ЖК) үшін ең танымал коммуникация арнасына түрлі әлеуметтік желілер жатады.Бұл ретте сауалнамаға қатысқан 75,5% ЖК карантин енгізгеннен кейін ғана сату үшін әлеуметтік желілерді белсенді түрде пайдалана бастағандығы туралы айтқан.Әлеуметтік желілерге деген қызығушылықтың артуы мен трафиктік өзгеруі туралы. Мысалы, интернет тұтыну көлемінің жалпы өсімі белгіленген желіде 15%-ды құраса, мобильдік интернет 11%-ды құраған. Тиісінше әлеуметтік желілердегі трафикті тұтыну екі есе артқан. Сарапшылардың пікірінше көп уақыт үйде уақыт өткізген адамдар басқа пайдаланушылармен және брендтермен интернет арқылы тілдесе бастаған. Әлеуметтік желілер жаңалықтарды білу құралы ғана емес, сондай-ақ жеке пікірді білдіру және ойын-сауықтың танымал арнасына арналған.Әдетте ЖК арасында тауарлар мен қызметтерді сатуға арналған платформаға Instagram жатады. Solva ұйымдастырған «Карантин кезінде сіз қандай әлеуметтік желілерді жиі пайдалана бастадыңыз?» деген сұрақ бойынша сауалнамаға сәйкес 99,5% респонденттер Instagram желісін көрсеткен.Танымалдық бойынша екінші орынға YouTube (99,1%) видеохостингі жатады, алайда контентті жеке жылжыту үшін Instagram желісінен айырмашылығы мұнда арнайы құрал-жабдық пен машықтар талап етіледі, яғни көптеген ЖК үшін мұндай әлеуметтік желіні пайдалану жарнаманы жариялаумен шектеледі.Сонымен қатар Facebook (70%) секілді алаңдарда танымал. Мұндай алаң жарнама сапасына қатысты қатаң талаптардан тұрады. «Одноклассники» (80%) желісіне деген қызығушылықтар да бар және ол шағын қалалар мен қалашықтардың арасында аса танымал. 2000 жылдың басынан бастап «Одноклассники» желісіне деген қызығушылық әлі де жоғары.Осыған дейін танымал болған ресейлік ВК желісі қазақстандық пайдаланушылар арасында бұрынғы әсерін жоғалтқан. Оны жылжыту алаңы ретінде оны Қазақстан бойынша сауалнамаға қатысқан 24% кәсіпкерлер ғана пайдаланған.«Мен Instagram желісін алты жылдан аса пайдаланып келемін. Корейлік косметиканы табу үшін желіні пайдаланып келе жатқаныма үш жыл болды. Шын мәнінде әлеуметтік аккаунтты жүргізу үшін өнім, смартфон мен үлкен қызығушылық қажет. Менде постты жазуға қажет идеялар жеткілікті. Бәрі ойдағыдай, алайда сатып алушылар мен ойлағандай көп емес» — деп тауарды тек қана Instagram арқылы сататын Алматы қ. тұрғыны Әсел К.Балықшылар мен аңшыларға арналған киім-кешек пен құрал-саймандарды сататын Қарағанды қаласының тұрғыны Ильяс Ж. басқа пікірде. «Тұрақты негізде парақшаны жүргізу үшін менің уақытым жоқ, алайда мен в Instagram, Facebook және Youtube арқылы жарнаманы іске қосып тұрамын. Мен өзімнің жеке парақшамда смартфонға өзім түсірген балық аулау кезінде түсірілген суреттер мен видеоларды жүктеймін. ВК арқылы жарнаманы іске қосып едім, алайда шын мәнінде ол жақтан аса қызығушылық байқалмады» — дейді кәсіпкер.Халық кеңінен тұтынатын тауарлар мен киім-кешекті бөлшек сатумен айналысатын ЖК арасындағы сауалнамаға сәйкес 43% респонденттер осыған дейін әлеуметтік желілерді осы мақсатта пайдаланбаған. Алайда карантин басталғалы коронавирус пандемия кезінде мұндай арналарды 90% кәсіпкерлер пайдалана бастаған.«Тұрмыстық химия мен косметика» санатында әлеуметтік желілердің артықшылығын 70% ЖК пайдаланады екен. Өздерінің сауда нүктелерінің жабық болуы себебінен интернет арқылы сатылым жақсы нәтиже көрсеткен.Тағы бір танымал тауарлар санатына төсек-орын жабдықтары мен перделер жатады, себебі 100% кәсіпкерлер әлеуметтік желілерді пайдалануда.«Ең басынан карантинге дейін мен төсек-орын жабдықтарын, жаймаларды сатумен айналысатын едім. Менің қызмет түрімде маңыздысы әдемі суреттерді көрсету өте маңызды. Егер тауар ұнаса, адамдар құнын сұрайды және тауарды қалай алуға болатындығына қызығушылық білдіреді. Осыған дейін сатып алушылар үйіме келген және менің ауламда тауарларым бар контейнерім тұратын, ал енді біз жарымыз екеуіміз қала бойынша тауарды өзіміз жеткіземіз. Бұған қоса өңірлерге тауарларды да жібереміз» — дейді Шымкент қ. тұрғыны Раиса М.Сауалнамаға сәйкес әлеуметтік желілердің танымалдығы тек қана ірі қалаларда емес, тіпті өңірлерде де арта бастаған. Әлеуметтік желілер арқылы енді өз қызметтері мен тауарларын 50% кәсіпкерлер ұсынуды жөн санаған.Шағын бизнес өкілдерінің арасында бір парақшадан тұратын сайттар, мәнмәтіндік жарнама және мобильді қосымшалар секілді басқа цифрлық платформалар мен құрал-саймандар айтарлықтай сұранысқа ие болмағандығын сұранысқа ие болуы 1,5%-ға ғана өсу көрсеткіші дәлелдейді.

386

Комментарии

Нет комментариев. Ваш будет первым!